מה צריך לדעת על קולונוסקופיה? לוגו האתר ללא טקסט

כולנו רוצים ליהנות מגוף בריא, צעיר ונקי – העניין הוא, שלא לכולנו יש את האפשרות לסגל ולהקפיד על אורח חיים אשר יאפשר לנו ליהנות מגוף שכזה. כך יוצא, שעם הזמן בגוף של כולנו מצטברים רעלים מסוגים שונים ורק באמצעות השיטות השונות אשר ייעודן סילוק רעלים, יהיה ניתן לבצע ניקוי רעלים וליהנות מגוף בריא ונקי יותר ומתחושה טובה יותר – כידוע, גוף בריא משפיע גם על נפש בריאה.

המודעות לחשיבות של שמירה על גוף נקי ובריא עלתה באופן משמעותי עם השנים. העלייה במודעות וברצון לנקוט בפעולות אשר תסייענה בכך, גרמה לפיתוחן של שיטות שונות אשר ייעודן סילוק רעלים מהגוף בדגש על ניקוי המעי.

הידרו קולונוסקופיה – השיטה האולטימטיבית

בין השיטות הללו ניתן לציין שיטה בשם הידרו קולונוסקופיה ושיטה בשם קולון הידרותרפיה. הרפואה הקונבנציונאלית התהדרה גם היא בפיתוחים של השנים האחרונות אשר ייעדן לבדוק מה מצב הרעלים בגוף ולהציע טיפולים
יעילים אשר יאפשרו לנבדק לדעת מה מצב הגוף שלו ולטפל בהתאם.

אחת מהשיטות הללו הא שיטת קולונוסקופיה – מדובר בבדיקה המתבצעת באמצעות מכשיר המורכב מצינור דק וממצלמה זעירה. מכשיר זה מוחדר לגופו של המטופל דרך פי הטבעת ויעודו לאבחן פגעים ומחלות שונות בכל האזור של דרכי העיכול התחתונות.

באלו מקרים מתבצעת בדיקת קולונוסקופיה?

הרופאים לא מפנים כל אדם לבדיקת קולונוסקופיה אלא רק כאשר ישנה סיבה לחשוב בהתפתחות של מחלה בדרכי העיכול התחתונות. אנשים אשר יופנו לבדיקה הם אנשים אשר מתלוננים על כאבי בטן חמורים לאורך זמן, אנשים אשר סובלים משלשולים או לחילופין מעצירות כרונית, אנשים אשר יש חשד כזה או אחר כי הם עלולים לחלות בסרטן המעי הגס ומקרים נוספים.

הליך הבדיקה מלווה כאמור באי נוחות, אך חשוב לציין, שגם ההכנה לבדיקה דורשת מהנבדקים לבצע פעולות שונות אשר יכולות להיחשב כפחות נעימות במטרה לבצע סילוק רעלים מהגוף בטרם הבדיקה. בין היתר, הנבדק יתבקש
לרוקן את המעי הגס ולהקפיד על דיאטה קפדנית החל מ-72 שעות לפני הבדיקה.

שומרים על הגוף

כאמור, אי הקפדה על תזונה נכונה ואורח החיים המהיר והלחוץ אותו רובנו מנהלים, גורם לכך שכמות הרעלים בגוף של רובנו הינה גדולה. בכדי לא להגיע למצב בו אנחנו מפתחים מחלות שונות. קיימת חשיבות גבוהה לשים יד על הדופק. להקפיד להיבדק מפעם לפעם, לשים דגש על הנושא של סילוק רעלים ושל ניקוי רעלים מהגוף ולהגיע לבדיקות אליהן הרופאים מפנים אותנו.